Wiadomości branżowe

WTCC: Solidny Priaulx w Walencji

Ostatnią europejską w tym roku rundę WTCC rozegrano w miniony weekend na torze w hiszpańskiej Walencji. Punkty zdobyte przez Andy Priaulxa zapewniły mu utrzymanie drugiej lokaty w klasyfikacji kierowców. Pierwszy wyścig wygrał jadący SEAT-em Leonem TDI Gabriele Tarquini, który o pół sekundy wyprzedził Yvana Mullera w Chevrolecie Cruze. Na najniższym stopniu podium stanął Robert Huff, o ponad sześć sekund wolniejszy od lidera. Andy Priaulx wyścig ukończył na piątym miejscu, tracąc do Tarquiniego 10,544 sekundy. Wskutek kolizji na jednym z okrążeń na dopiero przedostatnim miejscu wyścig ukończył drugi z kierowców BMW, Augusto Farfus.W drugim wyścigu obaj kierowcy polepszyli swój wynik. Priaulx skończył wyścig na czwartym miejscu ze stratą 3,785 sek. do zwycięzcy, Tiago Monteiro. Jego brazylijski kolega był ósmy. Obok Portugalczyka na podium stanęli Yvan Muller i Gabriele Tarquini, zbliżył się do drugiego w klasyfikacji kierowców Andy Priaulxa.Prowadzi w niej Yvan Muller, który zgromadził dotąd 265 punktów, drugi jest Priaulx (240 punktów), trzeci Tarquini (236). Augusto Farfus ze 149 punktami jest siódmy. W klasyfikacji producentów prowadzi Chevrolet,

Ostatnią europejską w tym roku rundę WTCC rozegrano w miniony weekend na torze w hiszpańskiej Walencji. Punkty zdobyte przez Andy Priaulxa zapewniły mu utrzymanie drugiej lokaty w klasyfikacji kierowców.

Pierwszy wyścig wygrał jadący SEAT-em Leonem TDI Gabriele Tarquini, który o pół sekundy wyprzedził Yvana Mullera w Chevrolecie Cruze. Na najniższym stopniu podium stanął Robert Huff, o ponad sześć sekund wolniejszy od lidera. Andy Priaulx wyścig ukończył na piątym miejscu, tracąc do Tarquiniego 10,544 sekundy. Wskutek kolizji na jednym z okrążeń na dopiero przedostatnim miejscu wyścig ukończył drugi z kierowców BMW, Augusto Farfus.

W drugim wyścigu obaj kierowcy polepszyli swój wynik. Priaulx skończył wyścig na czwartym miejscu ze stratą 3,785 sek. do zwycięzcy, Tiago Monteiro. Jego brazylijski kolega był ósmy. Obok Portugalczyka na podium stanęli Yvan Muller i Gabriele Tarquini, zbliżył się do drugiego w klasyfikacji kierowców Andy Priaulxa.

Prowadzi w niej Yvan Muller, który zgromadził dotąd 265 punktów, drugi jest Priaulx (240 punktów), trzeci Tarquini (236). Augusto Farfus ze 149 punktami jest siódmy. W klasyfikacji producentów prowadzi Chevrolet, drugi jest SEAT Customors Technology, trzecie BMW. Do końca sezony pozostały jeszcze dwie rundy. WTCC przenosi się poza Europę – wyścigi odbędą się w Japonii i Makau.

Wyniki 17. i 18. rundy WTCC na torze w Walencji:

I wyścig:

1.      G. Tarquni (ITA), SEAT Leon TDI, 23:11,124

2.      Y. Muller (FRA), Chevrolet Cruze, +0,513

3.      R. Huff (GBR), Chevrolet Cruze, +6,318

4.      J. Gene (ESP), SEAT Leon TDI, +9,949

5.      A. Priaulx (GBR), BMW 320si, +10,544

18. A. Farfus (BRA), BMW 320si, +1:37,389

II wyścig:

1.      T. Monteiro (POR), SEAT Leon TDI, 23:29,770

2.      Y. Muller (FRA), Chevrolet Cruze, +0,719

3.      G. Tarquni (ITA), SEAT Leon TDI, +3,455

A to już wiesz?  Zakończył się projekt Škoda Castrol BP Rally Team

4.      A. Priaulx (GBR), BMW 320si, +3,785

5.      J. Gene (ESP), SEAT Leon TDI, +4,183

8. A. Farfus (BRA), BMW 320si, +7,825

Klasyfikacja kierowców:

1. Yvan Muller – 265
2. Andy Priaulx – 240
3. Gabriele Tarquini – 236
7. Augusto Farfus – 149

Klasyfikacja producentów:

1. Chevrolet – 569
2. SEAT Customers Technology – 524
3. BMW – 491

 

Źródło BP Europa SE, Oddział w Polsce. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy