Wiadomości branżowe

V-Power Diesel w walce o zwycięstwo w wyścigu Le Mans

V-Power Diesel w walce o zwycięstwo w wyścigu Le Mans
 Warszawa, 2 czerwca 2006: W tym roku, po raz pierwszy, z szansą na zwycięstwo, w ponad 80 letniej historii zawodów Le Mans, wystartuje samochód napędzany olejem napędowym. Paliwem wybranym dla wyrafinowanego silnika Audi R10 jest Shell V-Power Diesel. Tegoroczny wyścig Le Mans 24, jeden z najsłynniejszych wytrzymałościowych wyścigów świata, odbędzie się 18 czerwca. Shell w partnerstwie z Audi, liczy na zwycięstwo, które może stać się faktem dzięki wyjątkowym właściwościom nowego silnika i innowacyjnego paliwa. W bieżącej edycji "Le Mans 24 Heures" wystartuje 50 samochodów -  każdy obsługiwany przez zespół trzech kierowców. W morderczym, 24-godzinnym wyścigu będą walczyli o to, który z nich zdoła pokonać największą odległość.Kiedy w 1923 r. odbywał się pierwszy wyścig Le Mans, zwycięski samochód przejechał   2210 km, ze średnią prędkością 92 km/godz. W zeszłym roku pokonany dystans wyniósł rekordowe 5050 km, przy średniej prędkości 210 km/godz. Diesle były jeszcze kilka lat temu uznawane za silniki użytkowe o

 Warszawa, 2 czerwca 2006: W tym roku, po raz pierwszy, z szansą na zwycięstwo, w ponad 80 letniej historii zawodów Le Mans, wystartuje samochód napędzany olejem napędowym. Paliwem wybranym dla wyrafinowanego silnika Audi R10 jest Shell V-Power Diesel. Tegoroczny wyścig Le Mans 24, jeden z najsłynniejszych wytrzymałościowych wyścigów świata, odbędzie się 18 czerwca. Shell w partnerstwie z Audi, liczy na zwycięstwo, które może stać się faktem dzięki wyjątkowym właściwościom nowego silnika i innowacyjnego paliwa.

W bieżącej edycji „Le Mans 24 Heures” wystartuje 50 samochodów –  każdy obsługiwany przez zespół trzech kierowców. W morderczym, 24-godzinnym wyścigu będą walczyli o to, który z nich zdoła pokonać największą odległość.

Kiedy w 1923 r. odbywał się pierwszy wyścig Le Mans, zwycięski samochód przejechał   2210 km, ze średnią prędkością 92 km/godz. W zeszłym roku pokonany dystans wyniósł rekordowe 5050 km, przy średniej prędkości 210 km/godz.

Diesle były jeszcze kilka lat temu uznawane za silniki użytkowe o ograniczonych możliwościach, niezdolne do podjęcia skutecznej konkurencji z silnikami benzynowymi. Tymczasem postęp, który dokonał się w technologii silników wysokoprężnych, spowodował, że stały się dynamiczne i ciche, bez utraty swych największych zalet: oszczędności i momentu obrotowego. Dzięki temu, w tym roku możliwe stało się zrealizowanie wyjątkowego projektu ? bolid Audi napędzany paliwem Shell V Power Diesel stanął w szranki z samochodami benzynowymi startującymi w wyścigach wytrzymałościowych. Już w pierwszej próbie, stosując paliwo Shell V-Power Diesel, zespół Audi R10 odniósł spektakularne zwycięstwo w prestiżowym dwunastogodzinnym rajdzie Sebrings, który odbył się w marcu 2006 r. w USA. O sukcesie zadecydowały technologia prototypowego silnika oraz rewolucyjna formuła paliwa, pozwalająca na skokowe podwyższanie osiągów pojazdu, opracowana przez Shell.

Paliwo Shell V-Power Diesel zapewnia idealne zrównoważenie mocy i skuteczności, a jednocześnie pozwala ograniczyć ilość zanieczyszczeń emitowanych przez pojazd. Jego efektywność energetyczna oznacza również mniejszą częstotliwość tankowań. To doskonale wypracowane rozwiązanie technologiczne zapewnia perfekcyjną pracę silnika bez zbędnych zanieczyszczeń, zarówno podczas wyścigów, jak i w codziennym użyciu. Dzięki zapleczu technologicznemu, stworzonemu przez Shell dla sportów motorowych, kierowcy mogą nabywać na stacjach Shell paliwa, które przeszły najcięższe próby    i dowiodły swoich wyjątkowych cech.

A to już wiesz?  V-Power Diesel nowej generacji. Pierwsze paliwo z GTL już w Polsce.

***

W 2006 r. ponad połowa sprzedanych w Europie nowych samochodów będzie wyposażona w silniki Diesla – wynika z badań przeprowadzonych przez J.D. Power Automotive Forecasting. Obecnie udział silników wysokoprężnych w rynku samochodowym Europy Zachodniej wynosi 48,3% – dwa razy więcej niż siedem lat temu. Przy utrzymującej się tendencji wzrostowej, do 2010 r. ten udział zwiększy się do 60%. W Polsce udział Diesli w rynku samochodowym wynosi prawie 34%. W stosunku do danych z poprzedniego roku oznacza to ponad 20% wzrost.

Za rozwijającym się rynkiem Diesli podążają badania firm petrochemicznych, które zaowocowały opracowaniem nowej generacji paliw przeznaczonych dla silników Diesla. Pozycję lidera wśród tych firm, zajmuje Shell, który dzięki swoim innowacyjnym opracowaniom, dostarcza kierowcom w wielu krajach, w tym również w Polsce, wyjątkowy olej napędowy – V-Power Diesel.

Jedną z najważniejszych przyczyn popularności silników Diesla jest oszczędność. Chociaż przy zakupie wydają się droższe, okazują się znacznie tańsze w eksploatacji, ponieważ ich spalanie jest od 20% do 40% niższe. Dokładna wartość jest uzależniona od wielkości pojazdu, rodzaju pokonywanych tras, technologii i pojemności silnika, a przede wszystkim rodzaju tankowanego paliwa.

Samochody z silnikiem Diesla już od dawna pozwalały na oszczędniejszą jazdę, jednak przez długi czas kierowców zniechęcała ich powolność, duży poziom emisji spalin oraz hałaśliwość. Silniki wysokoprężne pracują zupełnie inaczej niż benzynowe: zapłon jest wynikiem sprężenia paliwa, wtryskiwanego bezpośrednio do komory spalania. Obecny wzrost popularności Diesle zawdzięczają zmianom, które zostały wprowadzone w konstrukcji silnika, oraz innowacyjnej formule, stosowanej w produkcji oleju napędowego.

Nowoczesne, bardzo precyzyjne technologie wtrysku (np. w silnikach typu ?common rail?) w połączeniu z super czystym i efektywnym paliwem Shell V-Power Diesel dają wyjątkową jakość pracy. Stosowanie oleju napędowego nowej generacji, jakim jest Shell V-Power Diesel, pozwala na maksymalizację tych oszczędności. Dzięki temu paliwu, kierowcy mogą w pełni wykorzystać moc swoich silników. Dodatkowo kierowcy mogą spodziewać się długoterminowych korzyści, wynikających z wolniejszego zużycia silnika i dłuższej żywotności pojazdu.

A to już wiesz?  Ludzie są podatni na manipulację przez sztuczną inteligencję. Wybaczą systemowi kłamstwo, jeśli wytłumaczą je sobie jako pomyłkę

Źródło Shell. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy