Biznes Polityka

Polityka schodzi na… drugi plan

Polityka schodzi na… drugi plan
Coraz mniej doniesień na temat polityków i liderów ugrupowań można spotkać w mediach – wynika z cyklicznego badania przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Popularność partii w lutym spadła o 12

Data publikacji: 2016-03-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polityka schodzi na… drugi plan
Kategoria: BIZNES, Polityka

Coraz mniej doniesień na temat polityków i liderów ugrupowań można spotkać w mediach – wynika z cyklicznego badania przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Popularność partii w lutym spadła o 12 proc.

Polityka schodzi na… drugi plan BIZNES, Polityka - Coraz mniej doniesień na temat polityków i liderów ugrupowań można spotkać w mediach – wynika z cyklicznego badania przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Popularność partii w lutym spadła o 12 proc.

Coraz mniej doniesień na temat polityków i liderów ugrupowań można spotkać w mediach – wynika z cyklicznego badania przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Popularność partii w lutym spadła o 12 proc.

Najpopularniejsze ugrupowania odnotowały w lutym spadek zainteresowania w mediach. Najbardziej spektakularna obniżka dotyczyła partii rządzącej, na temat której w analizowanym miesiącu ukazało się o 15 proc. publikacji mniej niż w poprzednich 30 dniach. Mniej informacji można było znaleźć także o PO (spadek o 12 proc.) oraz o PSL (spadek o 11 proc.). Z kolei na wzrost popularności nie może narzekać partia Kukiz’15 – miesiąc do miesiąca liczba materiałów na jej temat wzrosła o 15 proc.

Niedoścignionym liderem nadal pozostaje PiS z wynikiem 51,6 tys. doniesień medialnych. Na drugim miejscu w klasyfikacji partii politycznych, ale ze znacznie słabszym wynikiem, znalazło się PO (17 tys. publikacji), a następnie PSL (10 tys.). Tuż za podium uplasowały się Nowoczesna (8,1 tys.) i Kukiz’15 (7,1 tys.). Ostatnie miejsce zajęła Mniejszość Niemiecka.

Biorąc pod uwagę ostatnie miesiące, media coraz mniej piszą także o liderach partii politycznych. Jednak niedoścignionym liderem nadal pozostaje Jarosław Kaczyński, który uzyskał prawie dwukrotną przewagę nad Ryszardem Petru. Pierwszy raz w zestawieniu i od razu na podium znalazł się także Grzegorz Schetyna. Do top 5 najpopularniejszych medialnie polityków w lutym należeli także Paweł Kukiz i Władysław Kosiniak-Kamysz. 

Kaczyński jest także niekwestionowanym liderem pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego czy liczby publikacji na pierwszych stronach gazet. AVE informacji na jego temat w lutym wyniosło 166,7 mln złotych, a jego nazwisko można było spotkać w 128  materiałach na okładkach. Najczęściej o polityku informowały tytuły TVN24, Superstacja i Polsat News. 

A to już wiesz?  Więcej swobody dla organizatorów systemu dystrybucji selektywnej?

Kukiz z poparciem internautów

Paweł Kukiz w mediach tradycyjnych zajął czwartą lokatę, jednak znacznie lepiej radził sobie w social media – w lutym zdołał wyprzedzić liderów Prawa i Sprawiedliwości oraz Nowoczesnej. Na jego temat w mediach społecznościowych ukazało się 83 tys. wzmianek. Na ostatnich lokatach uplasowali się Grzegorz Schetyna, Władysław Kosiniak-Kamysz oraz Ryszard Galla. 

 

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Polityka schodzi na… drugi plan BIZNES, Polityka - Coraz mniej doniesień na temat polityków i liderów ugrupowań można spotkać w mediach – wynika z cyklicznego badania przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Popularność partii w lutym spadła o 12 proc.
Hashtagi: #BIZNES #Polityka

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy