Wiadomości branżowe

Nie ufamy piłkarzom

Nie ufamy piłkarzom
82 proc. Polaków nie ma zaufania do piłkarzy – dowodzą tego wyniki tegorocznego badania European Trusted Brands. Piłkarzom nie ufają również mieszkańcy Francji, Czech oraz Portugalii.Piłkarze reprezentują profesję, do której zaufanie ma jedynie 18 proc. naszego społeczeństwa. Taka postawa została zadeklarowana w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands, które po raz 12 przeprowadziło Reader’s Digest.Nie jest to pierwszy raz, kiedy w naszym kraju został odnotowany tak niski poziom zaufania do piłkarzy. W 2011 roku brak zaufania do tej profesji deklarowało 85 proc. ankietowanych Polaków, w 2010 r. - 82 proc.Średnio we wszystkich 15 krajach europejskich objętych badaniem, odpowiedź „ufam piłkarzom” wskazało jedynie 19 proc. ankietowanych, podczas gdy „bardzo ufam” zadeklarowało zaledwie 3 proc. respondentów. Najmniejszym zaufaniem darzą piłkarzy mieszkańcy Francji (7 proc.), Austrii (12 proc.), Czech (13 proc.), a także Portugalii (13 proc.). Największym zaufaniem piłkarze cieszą się w Rosji (39 proc.) oraz Szwecji (37 proc.).***European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej

82 proc. Polaków nie ma zaufania do piłkarzy – dowodzą tego wyniki tegorocznego badania European Trusted Brands. Piłkarzom nie ufają również mieszkańcy Francji, Czech oraz Portugalii.

Piłkarze reprezentują profesję, do której zaufanie ma jedynie 18 proc. naszego społeczeństwa. Taka postawa została zadeklarowana w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands, które po raz 12 przeprowadziło Reader’s Digest.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy w naszym kraju został odnotowany tak niski poziom zaufania do piłkarzy. W 2011 roku brak zaufania do tej profesji deklarowało 85 proc. ankietowanych Polaków, w 2010 r. – 82 proc.

Średnio we wszystkich 15 krajach europejskich objętych badaniem, odpowiedź „ufam piłkarzom” wskazało jedynie 19 proc. ankietowanych, podczas gdy „bardzo ufam” zadeklarowało zaledwie 3 proc. respondentów. Najmniejszym zaufaniem darzą piłkarzy mieszkańcy Francji (7 proc.), Austrii (12 proc.), Czech (13 proc.), a także Portugalii (13 proc.). Największym zaufaniem piłkarze cieszą się w Rosji (39 proc.) oraz Szwecji (37 proc.).

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – dwunasta już edycja badania – została przeprowadzona w 15 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.

A to już wiesz?  Anna Kalczyńska i Ewa Drzyzga: Obecnie w mediach autorytetom nie poświęca się zbyt dużo czasu. Należy szukać ludzi mądrych i z refleksją

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Źródło Tarsago Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy