Data publikacji: 2018-12-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Nie chcemy dyskusji bez kobiet
Kategoria: Problemy społeczne, BIZNES
Inicjatywa #niejestemkobietą ma za zadanie uczulić organizatorów debat na traktowanie kobiet i mężczyzn jako równorzędnych źródeł wiedzy i ekspertyzy.
• Inicjatywa #niejestemkobietą ma za zadanie uczulić organizatorów debat na traktowanie kobiet i mężczyzn jako równorzędnych źródeł wiedzy i ekspertyzy.
• Symbolem inicjatywy jest umieszczanie różowej róży w butonierce marynarki za każdym razem, gdy do dyskusji są zaproszeni wyłącznie mężczyźni.
• Inicjatywa zrodziła się spontanicznie podczas jednej z typowo zmaskulinizowanych konferencji.
Z raportu „Polski biznes silny kobietami”, opartym na badaniu International Business Report wynika, że kobiety stanowią 34 proc. ogółu senior menadżerów w polskich dużych i średnich przedsiębiorstwach. Jest to znacznie wyższy wynik niż średnia europejska, która wynosi 27 proc. oraz światowa – 24 proc. Kobiety w Polsce częściej niż mężczyźni mają wyższe wykształcenie – według danych Deloitte aż 65 proc. osób z wyższym wykształceniem to przedstawicielki płci żeńskiej.
– Uczestnicząc w konferencjach nie sposób nie zauważyć silnej nadreprezentacji mężczyzn w roli panelistów czy też ekspertów prowadzących prezentacje – mówi Artur Nowak-Gocławski, prezes ANG Spółdzielni. – Uważam, że jest to sytuacja ciągle wymagająca zmiany zwłaszcza w świetle gigantycznego potencjału intelektualnego i sprawczego, jaki niesie za sobą równowaga w reprezentacji płci. Chciałbym, żeby nasza inicjatywa wzmocniła inne działania dotykające tak ważnego dla nas wyzwania, jakim jest wspólny kobieco-męski głos na tematy dotyczące nas wszystkich – mówi Artur Nowak-Gocławski.
Inicjatywa opisana na stronie niejestemkobieta.pl powstała spontanicznie, kiedy przed jedną z debat prezes ANG Spółdzielni oraz Adam Parfiniewicz, prezes Ultimo zorientowali się, że jej uczestnikami są wyłącznie mężczyźni. Z racji presji czasu, było już za późno na rezygnację z uczestnictwa w debacie, niemożliwa była również zmiana składu jej uczestników. Na znak protestu panowie postanowili więc umieścić różową różę w butonierce marynarki. Inicjatorzy akcji liczą na zmianę dotychczasowych standardów debatowania, w których brakuje refleksji nad składem uczestników z perspektywy płci.
– To jest prosta i jednoznaczna akcja, chcemy równego udziału kobiet i mężczyzn, ponieważ to jest oczywiste i niewymagające tłumaczenia. Pochodzę z rodziny, w której kobiety zawsze były zaangażowane, odważne, silne i niezależne. Współpraca kobiet i mężczyzn na równych zasadach w zakresie wymagań i benefitów, w zakresie ról i wynagrodzeń to jest moja zawodowa rzeczywistość praktycznie od początku mojej zawodowej kariery – przekonuje Artur Nowak-Gocławski. – Od lat organizujemy konferencję Nienieodpowiedzialni poświęconą etyce i filozofii biznesu. Udział kobiet wśród panelistów, wykładowców i współorganizatorów jest dla nas naturalny. Chcielibyśmy z Adamem Parfiniewiczem i innymi kolegami popularyzować te standardy – dodaje.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Problemy społeczne #BIZNES