Biznes Polityka

Kukiz w medialnej defensywie

Kukiz w medialnej defensywie
Paweł Kukiz i Jarosław Kaczyński są jedynymi politykami, których medialność spadła w maju – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Także formacja Kukiz’15 odnotowała spadek zainteresowania dziennikarzy. Z kolei mocno zyskało

Data publikacji: 2016-06-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kukiz w medialnej defensywie
Kategoria: BIZNES, Polityka

Paweł Kukiz i Jarosław Kaczyński są jedynymi politykami, których medialność spadła w maju – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Także formacja Kukiz’15 odnotowała spadek zainteresowania dziennikarzy. Z kolei mocno zyskało PSL.

Kukiz w medialnej defensywie BIZNES, Polityka - Paweł Kukiz i Jarosław Kaczyński są jedynymi politykami, których medialność spadła w maju – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Także formacja Kukiz’15 odnotowała spadek zainteresowania dziennikarzy. Z kolei mocno zyskało PSL.

Paweł Kukiz i Jarosław Kaczyński są jedynymi politykami, których medialność spadła w maju – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Także formacja Kukiz’15 odnotowała spadek zainteresowania dziennikarzy. Z kolei mocno zyskało PSL.

W najnowszym raporcie „Scena Polityczna” liderem pod względem liczby publikacji nadal pozostaje Prawo i Sprawiedliwość, jednak drugie miejsce i jednocześnie największy wzrost zainteresowania mediów dotyczył Polskiego Stronnictwa Ludowego. Na temat partii ukazało się aż o 90 proc. więcej materiałów niż w marcu. 

Na podium uplasowała się także Platforma Obywatelska z wynikiem 17,1 tys. doniesień medialnych, a tuż za nią znalazły się ugrupowania: Nowoczesna (10,6 tys. publikacji), Kukiz’15 (7,6 tys.) i Mniejszość Niemiecka (zaledwie 280 materiałów).

W maju zwiększył się wolumen publikacji, które się ukazały w prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych w nawiązaniu do Mniejszości Niemieckiej i Nowoczesnej. W tym samym czasie spadła liczba materiałów o partii Prawo i Sprawiedliwość oraz Platformie Obywatelskiej.

PO przegrało z PiS także pod względem ekwiwalentu reklamowego. AVE materiałów dla prawicy wyniosło 584 mln złotych. Z kolei dla PO – 299,7 mln złotych.

O liderze zestawienia najczęściej pisały redakcje TVN24, Polsat News, TVP Info oraz Radio TOK FM. 

Na wykresie czasowym aktywności medialnej partii politycznych wyróżnia się jeden pik – 11 maja, który dotyczy zaprezentowania wyników audytów działań poprzedniej ekipy rządzącej, czyli koalicji PO–PSL. Badanie zostało przeprowadzone we wszystkich ministerstwach i zostało zaprezentowane przez PiS. Premier Beata Szydło w ostrych słowach oceniła rządy PO-PSL.

Najbardziej medialnym liderem formacji został ponownie Jarosław Kaczyński. Na jego temat ukazało się 12,1 tys. tekstów – ponad dwukrotnie więcej niż o Grzegorzu Schetynie, który zajął druga lokatę. Polityk uzyskał wynik 5 tys. doniesień medialnych. Tuż za nim w zestawieniu najpopularniejszych liderów partii politycznych znalazł się Ryszard Petru (4,9 tys. publikacji). Na czwarte miejsce awansował Władysław Kosiniak-Kamysz (2,9 tys.), który wyprzedził Pawła Kukiza (2,1 tys.) i Ryszarda Gallę (30 materiałów). 

A to już wiesz?  Pracownicy DHL przesiadają się na rowery. Dołącz do charytatywnej akcji

 

 

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

 

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
[email protected]

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Kukiz w medialnej defensywie BIZNES, Polityka - Paweł Kukiz i Jarosław Kaczyński są jedynymi politykami, których medialność spadła w maju – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Także formacja Kukiz’15 odnotowała spadek zainteresowania dziennikarzy. Z kolei mocno zyskało PSL.
Hashtagi: #BIZNES #Polityka

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy