Wiadomości branżowe

Iga Świątek wygrywa nie tylko na korcie – zyskuje 85 tys. publikacji i 6,5 mln PLN AVE

W dobie koronawirusa i pandemii zrodził się sukces jednej z najmłodszych gwiazd polskiego sportu – tenisistki Igi Świątek. Iga Świątek w turnieju French Open w meczu finałowym pokonała, rozstawioną z numerem 4 w światowych rankingach, Sofię Kenin 6:4,

W dobie koronawirusa i pandemii zrodził się sukces jednej z najmłodszych gwiazd polskiego sportu – tenisistki Igi Świątek. Iga Świątek w turnieju French Open w meczu finałowym pokonała, rozstawioną z numerem 4 w światowych rankingach, Sofię Kenin 6:4, 6:1. Dzięki temu została pierwszym polskim zwycięzcą turnieju wielkoszlemowego w grze pojedynczej i podkreślmy – mając zaledwie 19 lat. Jej ciężka praca i sukces sportowy zostały zauważone w mediach online. Według raportu mediowego Newspoint, przekuły się na powstanie 85 382 publikacji w internecie i mediach społecznościowych oraz ponad 900 mln zasięgu w tym roku. Wpisy i artykuły przełożyły się na ponad 6,5 mln PLN ekwiwalentu reklamowego (AVE).

W 2020 roku do połowy października o Idze Świątek wspomniano w 85 382 publikacjach w internecie. Najwięcej wpisów opublikowano na Facebooku (52%), portalach (19%), Twitterze (15%) i na YouTube (12%). Materiały te wygenerowały dotarcie (zasięg) na poziomie 970 milionów kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego zebranych publikacji, na podstawie danych monitoringu mediów Newspoint, wyniosła 6,524 miliona zł. Z czego prawie 4,8 mln zł wygenerowały publikacje z pierwszych 2 tygodni października.

Wpisy o Idze Świątek cieszyły się dużą popularnością. Zyskały ponad 4,067 mln polubień, 209 tys. komentarzy i 189 tys. udostępnień. Z portali internetowych na temat Igi Świątek najczęściej pisały redakcje sportowe: Sportowefakty.wp.pl (890 publikacji), Microsoft News (643), Sport.interia.pl (610), Sport.se.pl (438) oraz Przegladsportowy.pl (417).

Na przestrzeni całego roku, miesięczna liczba publikacji na temat Igi Świątek w internecie i social media wahała się od 1 500 do 5 000 tysięcy. Sukces październikowy spowodował eksplozję wpisów oraz artykułów i już w połowie października wywindował je do poziomu prawie 60 000.

 

 


dostarczył infoWire.pl

A to już wiesz?  Piotr Gruszka: Cierpliwość przydała się w programie „Power Couple”. Pierwszy raz byliśmy tak długo bez dzieci i to był dla nas test

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy