Wiadomości branżowe

XXXII International Waterbike Regatta. Studenci będą bronić pucharu

Studenci PG wyruszają na XXXII International Waterbike Regatta. Zawody odbędą się w Hamburgu w dniach 4–8 maja. Podczas ubiegłorocznych regat w Szczecinie zawodnicy z naszej uczelni okazali się bezkonkurencyjni. Mamy ogromną nadzieję, że młodym politechnikom uda się obronić puchar. Trzymamy kciuki!Zawodnicy, zrzeszeni w Kole Studentów Techniki Okrętowej KORAB walczyć będą w siłą trzech łódek: Rektora, Dżordża i RW4. Rowery wodne zbudowane są ze specjalnych materiałów: włókien węglowych, tkaniny szklanej oraz aluminium. Są dwuosobowe, bardzo zwrotne i szybkie. Jeden z zawodników zajmuje się sterowaniem a źródłem napędu łodzi jest siła mięśni nóg obu członków załogi.– Rektor to nasza najlepsza łódka. Chociaż jaka by ta łódka nie była, bardzo liczą się silne nogi zawodników – podkreślają opiekunowie startujących w regatach studentów.Międzynarodowe Regaty Rowerów Wodnych (IWR – International Waterbike Regatta) składają się z kilku konkurencji: sprint na 100 m, sprint na 250 m, długi dystans, forward stop–backward (przód–stop–tył), slalom,

Studenci PG wyruszają na XXXII International Waterbike Regatta. Zawody odbędą się w Hamburgu w dniach 4–8 maja. Podczas ubiegłorocznych regat w Szczecinie zawodnicy z naszej uczelni okazali się bezkonkurencyjni. Mamy ogromną nadzieję, że młodym politechnikom uda się obronić puchar. Trzymamy kciuki!

Zawodnicy, zrzeszeni w Kole Studentów Techniki Okrętowej KORAB walczyć będą w siłą trzech łódek: Rektora, Dżordża i RW4. Rowery wodne zbudowane są ze specjalnych materiałów: włókien węglowych, tkaniny szklanej oraz aluminium. Są dwuosobowe, bardzo zwrotne i szybkie. Jeden z zawodników zajmuje się sterowaniem a źródłem napędu łodzi jest siła mięśni nóg obu członków załogi.

– Rektor to nasza najlepsza łódka. Chociaż jaka by ta łódka nie była, bardzo liczą się silne nogi zawodników – podkreślają opiekunowie startujących w regatach studentów.

Międzynarodowe Regaty Rowerów Wodnych (IWR – International Waterbike Regatta) składają się z kilku konkurencji: sprint na 100 m, sprint na 250 m, długi dystans, forward stop–backward (przód–stop–tył), slalom, przyspieszenie na 10 m oraz próba uciągu na palu.

O zwycięstwie decyduje klasyfikacja generalna. Koronną konkurencją zawodników z PG jest przód–stop–tył.  Od zawsze świetnie sobie w niej radzą.

IWR od 1979 roku rozgrywane są w maju. To jednak nie tylko wyścigi. To także kontakt międzykulturowy oraz wymiana wiedzy technicznej z dziedziny budownictwa tego typu jednostek. Hasłem przewodnim regat jest dobra zabawa oraz sportowe współzawodnictwo.

To kolejny start studentów PG w IWR. Wygrywali już wcześniej, w Istambule w 2006 i dwa lata później w Zagrzebiu. W roku 2009 na regatach w Rostoku politechnicznej załodze zabrakło zaledwie jednego punktu do zwycięstwa. Puchar zdobyła niemiecka załoga Anna X. Rok temu Studenci PG odzyskali puchar w Szczecinie. Trzymamy kciuki za nasze załogi!

Drużynami opiekują się dr inż. Wojciech Litwin i mgr inż. Wojciech Leśniewski z Katedry Urządzeń Okrętowych i Oceanotechnicznych oraz mgr inż. Dariusz Duda z Katedry Technologii Okrętu, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej.
Sponsorem Koła jest firma ENERGA.

A to już wiesz?  Katarzyna Dziurska: Trenuję dwa razy dziennie, sześć–siedem razy tygodniowo do profesjonalnej walki bokserskiej. Są jej przeciwnicy, dla których jestem nowym wynalazkiem

Więcej http://www.iwr2011.de/index.php?content=gdansk
Strona domowa Koła Studentów Techniki Okrętowej Korab: http://www.korab.pg.gda.pl/

Źródło Politechnika Gdańska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy