Wiadomości branżowe

Od piątku konferencja naukowa pod żaglami

O problemach naukowo-technicznych w wyczynowym sporcie żeglarskim mówić będą uczestniczy IX ogólnopolskiej konferencji pod takim właśnie tytułem. Co ciekawe, seminarium odbywa się na pokładzie żaglowca Pogoria. Rejs naukowy rozpoczyna się 1 czerwca 2012. Załoga okrętuje w Cherbourgu we Francji, a kończy rejs w Bremerhaffen w Niemczech, 9 czerwca.Formuła konferencji jest taka, że cały czas się żegluje, codziennie jednak odbywają się dwie sesje naukowe. Uczestnicy zjazdu stanowią jednocześnie załogę żaglowca, wykonują więc wszelkie prace związane z funkcjonowaniem statku – pełnią wachty nawigacyjne, wykonują prace kuchenne i porządkowe. Warto dodać, że zwyczajowo połowę załogi stanowią studenci, którzy również przygotowują wystąpienia naukowe.Prezentacje dotyczą teoretycznych i praktycznych aspektów konstrukcji, technologii i eksploatacji współczesnych jachtów żaglowych. Równie ważne miejsce w dyskusji zajmuje problematyka funkcjonowania systemu: człowiek-obiekt techniczny-środowisko, a w szczególności zagadnienia biomedyczne, psychologiczne, niezawodnościowe, metodyka szkolenia oraz treningu.– Bardzo fajnie wygląda, kiedy w

O problemach naukowo-technicznych w wyczynowym sporcie żeglarskim mówić będą uczestniczy IX ogólnopolskiej konferencji pod takim właśnie tytułem. Co ciekawe, seminarium odbywa się na pokładzie żaglowca Pogoria. Rejs naukowy rozpoczyna się 1 czerwca 2012. Załoga okrętuje w Cherbourgu we Francji, a kończy rejs w Bremerhaffen w Niemczech, 9 czerwca.

<

p>Formuła konferencji jest taka, że cały czas się żegluje, codziennie jednak odbywają się dwie sesje naukowe. Uczestnicy zjazdu stanowią jednocześnie załogę żaglowca, wykonują więc wszelkie prace związane z funkcjonowaniem statku ? pełnią wachty nawigacyjne, wykonują prace kuchenne i porządkowe. Warto dodać, że zwyczajowo połowę załogi stanowią studenci, którzy również przygotowują wystąpienia naukowe.

Prezentacje dotyczą teoretycznych i praktycznych aspektów konstrukcji, technologii i eksploatacji współczesnych jachtów żaglowych. Równie ważne miejsce w dyskusji zajmuje problematyka funkcjonowania systemu: człowiek-obiekt techniczny-środowisko, a w szczególności zagadnienia biomedyczne, psychologiczne, niezawodnościowe, metodyka szkolenia oraz treningu.

? Bardzo fajnie wygląda, kiedy w czasie zażartej dyskusji po referacie zabrzmi „alarm do żagli”, a wtedy cała załoga, zarówno profesorowie, jak i studenci, ciągnąc liny na pokładzie, dalej się kłócą na tematy naukowe ? mówi prof. Janusz Kozak, dziekan elekt Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa PG, który będzie starszym oficerem podczas rejsu.

Kapitanem statku jest prof. Wiesław Tarełko z Akademii Morskiej. Udział w konferencji pod żaglami weźmie również prof. Marek Dzida, prorektor elekt Politechniki Gdańskiej.

Od wielu lat wykładowcy Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej zabierają w naukowy rejs działaczy Koła Studentów Techniki Okrętowej Korab. Nasi studenci prezentują zazwyczaj wyniki prac związanych z przygotowywaniem udziału w regatach łodzi solarnych lub rowerów wodnych. W tym roku grupa z PG liczy 10 osób, w tym pięciu studentów z WOiO i jedna studentka z Wydziału Mechanicznego.

W konferencji uczestniczą reprezentanci uczelni z całej Polski, m.in.: Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych oraz Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej; Wydziału Mechanicznego Akademii Morskiej w Gdyni; Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie; Politechniki Śląskiej, Łódzkiej; Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, a okazjonalnie także innych uczelni.

A to już wiesz?  Ewa Piekut: Od samego początku w programie „Królowa przetrwania” było ostro. Teraz żałuję pewnych słów, które tam padły, i do tej pory spędza mi to sen z powiek

Wygłoszone podczas rejsu referaty publikowane są w materiałach konferencyjnych.

Źródło Politechnika Gdańska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy