Wiadomości branżowe

Komentarz LogosTour: XV Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2010

24-25 kwietnia 2010 odbędą się w Warszawie jedne z największych targów turystycznych w Polsce –XV Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2010.  Przedstawiona na nich zostanie bardzo szeroka krajowa i zagraniczna oferta biur podróży (również internetowych) i touroperatorów – nie tylko wycieczki i wczasy ale także turystyka młodzieżowa i dziecięca (obozy, zielone szkoły, wycieczki) oraz atrakcje turystyczne krajów, regionów, gmin i miast. Odbędzie się także kiermasz sprzętu turystyczno-sportowego oraz prezentacja oferty ubezpieczeń turystystycznych i wydawnictw podróżniczych. Będzie też dużo dodatkowych atrakcji - m.in.: pokazy wozów strażackich i radiowozów, gry i zabawy dla dzieci, miasteczko rowerowe, plac zabaw HULA–KULA, tor wyścigowy zdalnie sterowanych modeli samochodów, bezpłatna nauka tańca nowoczesnego, tor gokartowy, pokaz filmu dokumentalnego „Warszawa Chopina”, punkty informacyjne  UM St. Warszawy,  pokaz udzielania pierwszej pomocy. W ubiegłorocznej edycji targów wzięło udział 380 wystawców i w tym roku można się spodziewać podobnie licznej reprezentacji branży turystycznej. Wśród wystawców – tradycyjnie

24-25 kwietnia 2010 odbędą się w Warszawie jedne z największych targów turystycznych w Polsce –XV Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2010. 

Przedstawiona na nich zostanie bardzo szeroka krajowa i zagraniczna oferta biur podróży (również internetowych) i touroperatorów – nie tylko wycieczki i wczasy ale także turystyka młodzieżowa i dziecięca (obozy, zielone szkoły, wycieczki) oraz atrakcje turystyczne krajów, regionów, gmin i miast. Odbędzie się także kiermasz sprzętu turystyczno-sportowego oraz prezentacja oferty ubezpieczeń turystystycznych i wydawnictw podróżniczych. Będzie też dużo dodatkowych atrakcji – m.in.: pokazy wozów strażackich i radiowozów, gry i zabawy dla dzieci, miasteczko rowerowe, plac zabaw HULA–KULA, tor wyścigowy zdalnie sterowanych modeli samochodów, bezpłatna nauka tańca nowoczesnego, tor gokartowy, pokaz filmu dokumentalnego „Warszawa Chopina”, punkty informacyjne  UM St. Warszawy,  pokaz udzielania pierwszej pomocy.

W ubiegłorocznej edycji targów wzięło udział 380 wystawców i w tym roku można się spodziewać podobnie licznej reprezentacji branży turystycznej. Wśród wystawców – tradycyjnie już od kilkunastu lat – znajdzie się również LogosTour, polskie biuro turystyki z prawie 30 letnim doświadczeniem.

XV Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2010

Centrum Targowo -Kongresowe MT Polska, ul. Marsa 56c  Warszawa

Godziny otwarcia:                        

  • 24 kwietnia (sobota) od 10.00 do 19.00
  • 25 kwietnia (niedziela) od 11.00 do 18.00

Informacje: www.targilato.pl

 

Komentarz poświęcony tematyce targów Teresy Góreckiej, prezes BT ZNP LogosTour, biura turystyki o prawie 30-letnim doświadczeniu:

Kilka lat temu przez wszystkie niemal branże przetoczyła się dyskusja: czy idea targów to nie przeżytek?  Czy dziś – w dobie internetyzacji, nowoczesnych nośników, szybkiego przepływu informacji – tradycyjne targi mają jeszcze sens? Zebranie setek wystawców, zapewnienie miejsca, sprzętu, przygotowanie programu, atrakcji dla publiczności, koordynacja – to wielka praca i ogromny budżet. Oprócz tego, każdą z firm bioracych udział też niemało czasu i pieniędzy kosztuje przygotownanie oferty targowej i ciekawej formy jej zaprezentowania. Czy osiągany efekt jest wart takiego zachodu?

A to już wiesz?  Polska ?Kobieta na motocyklu? rozpoczyna ekspedycję za Oceanem

„Uważam, że targi są potrzebne i warte zachodu. Ostatnio zresztą głosy, że targi to przeszłość – cichną. Zauważalny jest nawet pewnien renesans imprez targowych” – mówi Teresa Górecka, prezes BT ZNP LogosTour.

„LogosTour bierze udział w większości targów turystycznych, właściwie od początku ich istnienia. Dawniej targi siłą rzeczy skupiały niewielu organizatorów, za to rzesze odwiedzających. Ludzie zawsze chcieli wyjeżdżać, mieli tylko niewielkie możliwości, a targi były oknem na świat. Środowisko turystyczne było mocno zintegrowane, spotykało się. LogosTour był nawet prekursorem legendarnych już spotkań podróżników OSOTT, czyli Ogólnopolskie Spotkanie Obieżyświatów, Trampów i Turystów – jednej z pierwszych wydarzeń turystycznych w Polsce.”

„Dziś targi pełnią podobną rolę, spotkania z kolegami z branży, klientami, kontrahentami i agentami, wymiany doświadczeń, uwag i opinii. Dochodzi oczywiście element rywalizacji, ale ta jest naturalna i pożądana – gdy jest uczciwa”.

„Podstawowe walorem targów dla klientów jest to, że skupiają w jednym miejscu wszystkie liczące się firmy. Mają tę znakomitą przewagę nad innymi formami prezentacji oferty, że dają możliwość bezpośredniego kontaktu. Internet i telefon muszą być wykorzystywane w sprzedaży, ale targi pozwalają się spotkać i porozmawiać o interesującym turystę kraju, mieście. To może być bardzo pomocne w wybraniu takich wakacji, z których będziemy naprawdę zadowoleni.”

„Jednak aby przewaga targów została w pełni wyzyskana, trzeba spełnić kilka warunków. Przede wszystkim na targach wystawcy powinni dać coś więcej, niż klienci mogą uzyskać sami – przeglądając katalogi czy serwisy internetowe. Oni na to wydarzenie muszą przyjść w określonym czasie i należy im tę fatygę wynagrodzić. Oferta na targach musi być wyjątkowo atrakcyjna, aktualna i ciekawie zaprezentowana. Warto też przygotować propozycje promocyjne. Poza tym niezwykle ważne jest, aby na stoisku przebywały kompetentne, decyzyjne osoby. Ludzie, którzy będą w stanie opowiedzieć o szczegółach, odpowiedzieć na pytania, podjąć decyzje. Tylko wtedy mamy szansę dotrzeć do klientów oraz otrzymać od nich wartościową informację zwrotną. Nie można sprowadzić naszej obecności na targach do hostess rozdających ulotki i cukierki.”

A to już wiesz?  Finał zawodów Pucharu Polski w dogfrisbee Dog Chow Disc Cup w Warszawie

„Sporo bywam na targach międzynarodowych, za granicą. Jestem pod dużym wrażeniem ich organizacji. Podpatruję tam wiele ciekawych rozwiązań i zupełnie nieznane w Polsce podejście. Ostatnio zachwyciły mnie targi w USA. Myślę, że można by się dużo nauczyć od Amerykanów. I wcale nie jest to kwestia wysokości budzetów tylko dobrej organizacji i pomysłowości”.

 

Źródło LogosTour. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy